Sesongen 2023/24

Jeg vil gjerne bruke anledningen til å si noen ord om sesongen så langt.

Jeg er utrolig stolt av at vi er en inkluderende klubb med mange forskjellige ansikter, mye aktivitet og høye ambisjoner. 

Det er dessverre ikke mulig å nevne hver og en av dere i dag, men vær trygg på at innsatsen deres er høyt verdsatt.


Først vil jeg rette en stor takk til Natalia og hennes team. De har nok en gang gjort en fantastisk jobb med å lære både barn, ungdommer og voksne å svømme. Uten deres innsats ville vi ikke hatt så mange flotte ungdommer i klubben som brenner for svømming. Og uten svømmeskolen ville vi heller ikke hatt råd til så mange av de aktivitetene vi tilbyr.


Konkurransesvømmerne våre gjør store fremskritt, og takket være våre dyktige trenere har vi oppnådd en imponerende 2. plass under årets LÅMØ. Dette er en fantastisk prestasjon som vi alle kan være stolte av.

På det nasjonale nivået har vi også gjort det bra. Aldri før har vi hatt så mange kvalifiserte svømmere til NM kortbane og UM. 


Triton har også fire svømmere kvalifisert til Regionslaget: Fredrik Magnus, Mai, Joshua og David Kristian. Dette viser at vi er på rett vei, og at vi har mange talentfulle utøvere i klubben.

Det er spesielt imponerende hvordan våre beste svømmere klarer å kombinere skole- og studiehverdagen med 6, 7, 8 og opptil 10 treninger i uken. Her bygges det ikke bare gode svømmere, men også robuste og fokuserte mennesker.

Ingenting av dette ville vært mulig uten den gode støtten hjemmefra og de mange frivillige som hjelper til å drive klubben. En stor takk til alle dere som sitter i styret, foreldreutvalget, arrangementskomiteen, kontrollutvalget, valgkomiteen, dommere, tidtakere, sjåfører og alle andre som bidrar. Uten deres innsats hadde vi ikke kunnet oppnå det vi gjør.

Jeg vil gjerne nevne en spesiell svømmer i år, Frida Løbersli. Frida er klubbens desidert beste, mest seriøse og målrettede utøver, men også en motiverende, snill og inkluderende trener på Rekrutt. Hun hadde som mål å kvalifisere seg til årets EM, som hun med noen få tideler ikke klarte. Hun skal nå til NM langbane, og bruke sommeren til å være trener hver tirsdag og torsdag på Nebbursvollen før hun reiser til USA for å fortsette satsingen sin. Vi er utrolig stolte av deg, Frida!


Selv om det føles som om ferien er nær, blir det fortsatt masse aktivitet i Triton med intensiv svømmeopplæring for både barn og unge, men spesielt mange voksne. Videre blir det sommerskole med E-sport, svømmecamper og Nemo Camper. 


Jeg ønsker også lykke til alle som reiser til Stockholm med meg og Simon, Gwen, Sebastian, Fredrik Magnus, Aurora Kjensli, Aurora Stavøy, Frida, Pauline, Kevin, Marte, Silja, Joshua, Elena, Mai og Amelia som representerer Triton i Bergen for å svømme NM langbane.


Riktig god sommer!

Andre innlegg

Av Marcel Rosenberg 24. juni 2026
Gratis sommeraktiviteter i vann for barn, ungdom og familier
Av Marcel Rosenberg 28. april 2026
Som flere sikkert har lest skriver Romerikes Blad at Lillestrøm kommune vurderer å legge ned folkebadet og fjerne flere bassenger de neste årene. Dette har skapt reaksjoner blant flere av våre medlemmer, og vi ønsker derfor å gi litt mer bakgrunn og informasjon. I Triton Lillestrøm – og tidligere som SSK Skjetten Svømming – har vi gjennom mange år jobbet systematisk opp mot kommunen for å sikre gode og driftssikre svømmehaller. Vi har opplevd at noen anlegg har blitt prioritert, mens andre har blitt nedprioritert uten en tydelig helhetlig plan. Vi var derfor positive da kommunen tok initiativ til å utvikle en langsiktig svømmehallstrategi. Triton ble invitert inn i referansegruppen og har bidratt med en rekke faglige innspill. Dessverre opplever vi at resultatet ikke i tilstrekkelig grad gjenspeiler disse innspillene. Vi stiller derfor spørsmål ved om dette faktisk er en strategi for utvikling – eller om det i praksis kan føre til en nedbygging av tilbudet. Strategien og tiltaksplanen legger opp til redusert bassengkapasitet, til tross for befolkningsvekst og økende behov. Sammen med Lillestrøm idrettsråd har vi derfor sendt inn et omfattende høringsinnspill , hvor vi blant annet ber om: • Å justere opp bassengkapasitet og ta hensyn til nedetid og befolkningsvekst • At svømmehaller ikke skal legges ned før nye er på plass • At rehabilitering vs nybygg systematisk og grundig sammenlignes før prioriteringer avgjøres • At innsparinger reinvesteres i økt kapasitet Samtidig ser vi at kommuneadministrasjonen i stor grad vektlegger et nytt anlegg fra Olav Thon Gruppen. Dette til tross for at kommunestyret har vært tydelig på at et slikt anlegg skal komme i tillegg til – ikke i stedet for – eksisterende kapasitet. Med de foreslåtte nedleggelsene kan resultatet i praksis bli et svært begrenset og ensidig tilbud. Dette handler ikke bare om idrett. Det handler om svømmeopplæring, folkehelse og tilgjengelighet for flest mulig. Det blir nå viktig å se hva kommuneadministrasjonen legger frem til politisk behandling i slutten av april. Vi håper samtidig at dere som medlemmer vil bidra til å løfte saken videre – slik at vi sammen kan sikre et samfunn der alle har mulighet til å lære å svømme, være aktive og delta i svømmeidretten. 💧 Et samfunn der alle kan svømme krever riktige prioriteringer. For mer informasjon: https://www.tritonlillestrom.no/triton-arena
Av natalia 24. mars 2026
Nemo cup søndag 10.mai
Av Marcel Rosenberg 10. mars 2026
FOR EN HELG VI SUPERSVØMMERE HAR HATT! Forrige helg deltok Tritons Supesvømmere på Landsstevnet arrangert på Nordtvedtbad i Oslo, med hele 15 svømmere og 6 trenere på lørdag og søndag. Supersvømmerne stilte med flest utøvere av samtligesvømmeklubber! Bryter forrige rekord og vi har aldri hatt så mange svømmere på et stevne! 🏊‍♀️🔱 Det ble tatt en rekke medaljer, vi ble også kjent med andre svømmere som stilte på lag med oss. Hele 4 stafettmedaljer vant vi! 🏅 Vi var også med på banketten med flest deltagere på stolleken og danset helt til lysene slukket. Vi kunne aldri ha fått til dette uten hjelp fra våre uvurderlige sponsorer. En stor applaus og medaljer til: 🏅@aurskogsparebank Aurskog Sparebank 🏅@hsbank Høland & Setskog Sparebank 🏅@stromlarsen Strøm-Larsen Pølsemakermester En stor takk arrangøren @skspeed for et fantastisk Landsstevne Vi gleder oss allerede til neste års Landsstevne som arrangeres av Egersund Svømmeklubb! ⭐
Av Marcel Rosenberg 10. februar 2026
Vi vil informere om at klubben i slutten av denne uken sender ut faktura for årets medlemskontingent på e-post. Medlemskontingenten er en årlig avgift som gir medlemskap i Triton Lillestrøm og er et krav fastsatt av Norges Idrettsforbund (NIF). Innkrevingen må derfor gjennomføres via NIFs sentrale systemer. Vi minner om at medlemskapet er personlig og følger den som er aktiv i klubben (barn/utøver), ikke foresatte. Betaling av medlemskontingent Når fakturaen er opprettet, kan den betales på én av følgende måter: Via nettbank med KID-nummer fra vedlagt faktura Som eFaktura i nettbanken (for de som har dette aktivert) Via https://minidrett.no – medlemskapet ligger da klart i handlekurven for betaling for de som har bruker i Min idrett (kontonummeret tilhører Buypass, men betalingen går til NIF/Triton) Viktig: Treningsavgift og kursavgift faktureres separat og håndteres gjennom medley.no (trening/konkurransegrupper) eller tryggivann.no (svømmeskole og kurs) NB: Tritons årsmøte avholdes 19. mars kl. 18:00 i Skjetten svømmehall. Mer informasjon, frister og årsmøtedokumenter er publisert på klubbens nettside i et eget innlegg. Kun medlemmer som har betalt medlemskontingenten har stemmerett på årsmøte.
Vis mer